“ Toamna de aur” Scopul: - cultivarea dragostei pentru natura si munca. Obiective: cultivarea dragostei pentru natură şi a tuturor elementelor care intră în componenţa ei; Participanţi: Elevii din clasele V-XI. &n ... Читать дальше » |
CLASA X-a Obiectul: LITERATURA Tema:Aleksandr Sergheevici Puşkin. Date bio-bibliografice Romanul în versuri Evghenii Oneghin Structura şi problematica romanului Tipul lecţiei: de receptare a textului liric prin formarea priceperilor şi deprinderilor Strategia didactică: metode şi procedee: descoperirea inductivă prin investigare,
mijloace didactice: portretul scriitorului, Obiective operaţionale: Să facă cunoştinţă cu cele mai importante date din viaţa şi activitatea scriitorului rus A.S.Puşkin. |
CLASA: a IX-a DISCIPLINA: Literatura (română și universală) SUBIECTUL LECŢIEI: Tragedia „Romeo și Julieta” de William Shakespeare TIPUL LECŢIEI: de recapitulare OBIECTIVE OPERAŢIONALE La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili: O1 Să sistematizeze cunoștințe de teoria literaturii; O2 Să-și dezvolte abilitățile de comunicare orală și în scris; O3 Să aplice concepte operaționale (dialogul, monologul...); O4 Să distingă particularități stilistice si de compoziție ale textului ; O5 Să-și manifeste gândirea critică în raport cu teme prezente în piesa citită ; O6 Să fie interesați de opere fundamentale ale literaturii universale ; O7 Să-și valorifice ideile formate în urma lecturii, dar și deprinderile individuale ; O8 Să-și dezvolte încrederea în propriile posibilități de comunicare.
STRATEGII DIDACTICE: METODE ŞI PROCEDEE ... Читать дальше » |
Bine ai venit în țară, scumpă, dragă Primăvară Cîntecul «Cîntec de primăvară ( intrpretează toți participanții la măsură) Prezentatorul Se sfîrșește iarna. Oricît de lungă este iarna, primăvara o urmează sigur. Activitatea de astăzi este consacrată venirii primăverii. Odată cu primăvara vin sărbătorile ei: 1 Martie, ziua lui Ion Creangă, sărbătoarea mamei, sărbătoarea reînvierii.
Cîntecul «Vine primăvara» Primăvara! ... Читать дальше » |
Schimb de experiență la școala din satul Dinăuți. |
|
La studioul metodic din comuna Mămăliga au fost puse în discuție multe întrebări ce țin de predare,învățarea și evaluarea limbii române. |
Clasa a VII-a Tema lecției: Rezumatul operei literare «Un on năcăjit”de M.Sadoveanu Tipul lecției: de receptare a textului epic prin formarea priceperilor și deprinderilor Strategia didactică: Metode și procedee: conversație (dialog),lectura expresivă, problematizarea,modelarea, metoda exercițiului,algoritmizarea,descoperire analogică; Mijloace didactice: manualul,portretul scriitorului,material didactic,rebus,fișe pentru munca pe grupe, fișe de muncă independentă; Obiective de referință: Cultivarea receptivității literar-artistice a elevilor; Obiective operaționale: O1 – să cunoască ce este nuvela; O2- să demonstreze că «Un om năcăjit este o nuve ... Читать дальше » |
Clasa: a X-a Tema lecției: Amintiri din copilărie, de Ion Creangă Tipul lecției: de priceperi și deprinderi Strategia didactică: Metode și procedee: povestirea, expunerea, conversația euristică, discuție colectivă, jocul didactic, citirea expresivă, asaltul de idei, diagrama Venn, cubul, metoda R.A.I., diamantul ciorchinele, pălăriile gânditoare, explozia stelară, procesul literar. Mijloace didactice: manualul, caietele, fișe pentru munca pe grupe, CD-uri cu imagini în Power Point, tablouri cu personaje ale textelor.
Obiective de referință: sesizarea structurilor gramaticale corecte sau incorecte într-un mesaj ascultat; |
Clasa: a VI-a Tema lecției: Adjectivul Tipul lecției: de sistematizare și consolidare a cunoștințelor Strategia didactică: Metode și procedee: conversația,explicația,exercițiul,observația,lucrul în echipă, jocul cubul,aprecierea verbaală, învățarea prin descoperire. Mijloace didactice: manualul, caietele, rebus,trenuțul cu proverbe,cub cu sarcini, fișe cu cerințe. Obiectiv de referință: Dezvoltarea capacității de operare cu noțiunea de adjectiv în vederea str ... Читать дальше » |